El 14 d’abril la directiva del Barça declararà pels avals.

El jutge Antonio Nuño de la Rosa y Amores ha citat a declarar a tota la junta directiva del FC Barcelona per al dia 14 d’abril a les 11 hores, pel cas dels avals. Un soci del FC Barcelona va denunciar la junta directiva blaugrana a l’entendre que tenien l’obligació d’avalar el 15% del pressupost del club (uns 45 milions d’euros), segons la normativa vigent. Però la directiva blaugrana, al no reconèixer els seus primers dies de mandat com una temporada (del 22 al 30 de juny de 2003), no ha avalat cap de les dues temporades del segon mandat (temporades 2006-07 i 2007-08) després de les eleccions d’agost de 2006.

Ara, el jutjat número 24 de Barcelona ha de decidir si declara com a nul·la la presa de possessió de l’actual junta blaugrana, amb la qual cosa s’hauria d’iniciar un nou procés electoral o, subsidiàriament, els obliga a avalar part del pressupost de l’entitat. En els antecedents de fet, Nuño de la Rosa y Amores ha indicat que «se sustancia en este Juzgado bajo el cardinal 41/07sección 3 procedimiento ordinario en ejercicio de acción de declaración de nulidad del acto de toma de posesión de la Junta Directiva del Futbol Club Barcelona presidida por el Sr Laporta Estruch, que tuvo lugar el veintidós de agosto del dos mil seis, con condena a los miembros de dicha Junta Directiva a cesar en sus cargos, debiendo el codemandado Futbol Club Barcelona constituir una comisión gestora que asuma la misión de convocar un nuevo proceso electoral o, subsidiariamente, se peticiona la condena de los codemandados miembros de dicha Junta directiva a prestar aval bancario en la cuantía que legalmente sea procedente para garantizar los resultados económicos negativos que eventualmente se produzcan durante el período de su gestión».

El jutge, d’altra banda, ha desestimat «las cuestiones de prejudicialidad previa planteada por los codemandados, Futbol Club Barcelona, y miembros de la junta directiva presidida por el Sr Laporta, consistente en estar a la espera de que ganara firmeza las decisiones que se dictaran en los pleitos que se seguían ante los Juzgados de Primera Instancia número 30 (ordinario 263/06), resolución que ha sido confirmada en lo que aquí interesa por la Audiencia Provincial en sentencia de fecha 29 de noviembre de 2007, así com la posible prejudicialidad en relación a los autos de juicio ordinario seguidos ante el Juzgado de Primera Instancia número 40, (ordinario 919 sección 4)».

En conseqüència, el jutge «ordena la reanudación del procedimiento. Se cita a las partes a la Audiencia Previa que tendrá lugar el próximo día 14 de abril a las 11 horas». Nuño de la Rosa y Amores adverteix en el seu auto que «si las partes no concurren personalmente sino a través de su procurador, habrán de otorgar a éste poder especial para renunciar allanarse o transigir».